Góry Kamienne – Waligóra 936 m n.p.m., Ruprechtický Špičák 871 m n.p.m.

9 stycznia, 2020

Krótka, zimowa wyprawa na Waligórę – szczyt zaliczany do Korona Gór Polski. W planie również wejście na wieżę widokową na Ruprechtickým Špičáku.

Ruszamy spod Obiekt Pttk Andrzejówka żółtym szlakiem bezpośrednio na najwyższe wzniesienie Gór Kamiennych. Podejście znane ze swojej stromizny pokonujemy sprawnie. Warstwę zmrożonego śniegu przykrywa świeży puch. Da radę bez sprzętu, chociaż na pewno byłby dużym ułatwieniem.

Podejście na Waligórę. Żółty szlak.
Waligóra 936 m n.p.m.
WiS na Waligórze 936 m n.p.m.

Kontynuujemy żółtym szlakiem aż do skrzyżowania Pod Suchawą, gdzie wchodzimy na szlak czarny.

Żółty szlak za Waligórą.
Żółty szlak kawałek przed skrzyżowaniem pod Suchawą.
Rozdroże pod Waligórą. Na mapach turystycznych opisane pod Suchawą.

Nim idziemy do Przełęczy pod Granicznikiem, tam chwilę biwakujemy w drewnianej wiacie. Co prawda bez ławek, ale zawsze coś. Od Waligóry do tego miejsca zmniejszaliśmy swoją wysokość.

Zaczynamy podejście na Ruprechtický Špičák zielonym/niebieskim szlakiem. Nie jest aż tak stromo jak na Waligórę, ale dalej. Wysiłek porównywalny. Wieża fajna, chociaż widoków tego dnia nie uświadczyliśmy z racje gęstej mgły.

Początek podejścia na Ruprechtický Špičák.
Ruprechtický Špičák. Widok na stronę polską.
Wieża widokowa na Ruprechtickým Špičáku 880 m n.p.m.

Wracamy do skrzyżowania pod Suchawą tak jak przyszliśmy i stamtąd żółtym szlakiem na Andrzejówkę z pominięciem Waligóry.

Trasa praktycznie w całości zalesiona, momentami trochę bardziej wymagająca. Wieża na Ruprechtickým Špičáku daje nadzieję na fajne widoki.

Poniżej realizacja trasy w endomondo. Dla zbierających odznaki punktacja GOT w podsumowaniu.

Endomondo:

GOT – podsumowanie
—————————
TRASA: Schronisko PTTK Andrzejówka – Waligóra – Pod Suchawą – Ruprechtický Špičák – Pod Suchawą – Schronisko PTTK Andrzejówka