Beskid Niski – Lackowa 997 m n.p.m.

28 stycznia, 2020

Jedziemy do miejscowości Izby, by tam rozpocząć krótką, choć wymagającą wycieczkę na najwyższy szczyt Beskidu Niskiego. Lackową 997m n.p.m. lub inaczej żartobliwie Górę Policyjną wybraliśmy jako kolejny punkt naszych WiSowych przygód.

Samochód zostawiamy na drodze polnej zaraz po zjechaniu z asfaltu, niedaleko gospodarstwa Końska Dolina. Dalej maszerujemy po płaskim bez szlaku wcześniej wspomnianą drogą polną, mając po swojej lewej doskonały widok na nasz cel.

Odcinek bez szlaku. Widoki gdzie nie spojrzeć.
Widok na Lackową.

Kawałek dalej wchodzimy do lasu i tak aż do granicy polsko-słowackiej, gdzie powinniśmy skręcić w lewo na czerwony szlak prowadzący wzdłuż słupków granicznych (jest drogowskaz). My ten moment przegadaliśmy, co doskonale widać na trasie wykreślonej przez endomondo. Naprawiamy swój błąd i wracamy na szlak nadrabiając lekko ponad 1.5km :]

Drogowskaz na Lackową. Wejście na czerwony szlak.

Idziemy leśną ścieżką, która powoli zwiększając swoje nachylenie doprowadza nas do jednego z najbardziej stromych podejść oznaczonych szlakiem w polskich górach (nie wliczając Tatr). My wchodziliśmy w bardzo dobrych warunkach po suchym zboczu, stąd jedyną rzeczą na jaką musieliśmy dodatkowo uważać, były zruszone pod butem luźne kamienie staczające się z dużą prędkością. Przy deszczu lub śniegu atak byłby zdecydowanie trudniejszy, a dla osób mniej sprawnych ze źle dobranym obuwiem niebezpieczny.

Pokonując stromy odcinek dochodzimy do wypłaszczenia, którym bez problemu docieramy do najwyższego punktu. Tam wbijamy do książeczek KGP i GOT pieczątkę znalezioną w skrzynce po słowackiej stronie. Po sesji zdjęciowej i chwili biwakowania wracamy tą samą trasą.

WiS na Lackowej.
Lackowa. Skrzynka z pieczątką po słowackiej stronie.

P.S. Niestety akurat z tej wycieczki załączamy dość ubogą galerię zdjęć, bo osoba, która zadeklarowała robienie fotek zgubiła swój telefon 😀

Poniżej realizacja trasy w endomondo. Dla zbierających odznaki punktacja GOT w podsumowaniu.