Karkonosze – Czarna Kopa 1408 m n.p.m., Śnieżka 1603 m n.p.m.

10 stycznia, 2020

Przed nami zimowa wyprawa po najwyższym paśmie Sudetów. Do pokonania ok. 20km pętla ze Śnieżką 1603m n.p.m. jako punktem kulminacyjnym, podejście od strony Czarnej Kopy.

Zaczynamy w Karpaczu, samochód zostawiając na parkingu nieopodal ulicy Piastowskiej. Wchodzimy na zielony szlak i idziemy w kierunku Szerokiego Mostu. Tam skręcamy na szlak czarny i konsekwentnie nabieramy wysokości. Im wyżej, tym sceneria bardziej zimowa.

Podejście czarnym szlakiem.
Widoki z czarnego szlaku.

Od Sowiej Przełęczy idziemy czerwonym szlakiem na Śnieżkę, po drodzę zaliczając krótki postój w czeskim schronisku Horská bouda Jelenka. Widoki spektakularne. Błękitne niebo i morze chmur rozlane po czeskiej stronie podkreślają majestat górskich krajobrazów.

Widok na Śnieżkę z Czarnego Grzbietu.
Końcowy odcinek podejścia na Śnieżkę.
Kaplica św. Wawrzyńca i Wysokogórskie Obserwatorium Meteorologiczne na Śnieżce.
Widoki ze Śnieżki.

Schodzimy ze Śnieżki, mijamy Schronisko Górskie Dom Śląski i dalej przyjemnym spacerkiem praktycznie bez przewyższenia docieramy do Spalonej Strażnicy. Tam skręcamy na szlak niebieski i dalej wytracamy wysokość najpierw odwiedzając Schronisko PTTK Strzecha Akademicka, a potem Schronisko Pttk Samotnia im. Waldemara Siemaszki. Do Karpacza wracamy zielonym szlakiem mijając jeszcze słynną anomalię grawitacyjną.

Schronisko PTTK Strzecha Akademicka.
Schronisko PTTK Samotnia im. Waldemara Siemaszki.

Przy pięknej pogodzie i dobrze przetartych szlakach idealna trasa na jednodniową wycieczkę w zimowych warunkach.

Poniżej realizacja trasy w endomondo. Dla zbierających odznaki punktacja GOT w podsumowaniu.

Endomondo:

GOT – podsumowanie
—————————
TRASA : Karpacz, Biały Jar – Karpacz, Wilcza Poręba – Szeroki Most – Sowia Przełęcz – Śnieżka – Schronisko Dom Śląski – Spalona Strażnica – Schronisko PTTK Strzecha Akademicka – Schronisko PTTK Samotnia – Polana w Karkonoszach – Karpacz, Biały Jar