Beskid Żywiecki – Pilsko 1557 m n.p.m.

2 marca, 2020

Pomysł na wyprawę wyklarował się w naszych głowach stosunkowo wcześnie, jak na nasze standardy. Opóźnienie w realizacji było ściśle związane z prognozą pogody, ponieważ tym razem to ona rozdawała karty. W końcu nadszedł ten dzień, wszystko wygląda obiecująco, także pakujemy graty i ruszamy do Korbielowa, skąd zaplanowaliśmy wyruszyć na Pilsko, by podziwiać wschód Słońca nad Tatrami.

Około 2 w nocy dojeżdżamy na miejsce. Startujemy żółtym szlakiem początkowo prowadzącym wzdłuż strumienia Buczynka. Dalej kładką przeprawiamy się na drugą stronę i rozpoczynamy podejście.

Wysokości nabieramy płynnie. Szlak konsekwentnie wiedzie pod górę jednostajnym nachyleniem. Droga jest częściowo oblodzona, niektórzy wspomagają się raczkami. Trudno mówić o widokach, ponieważ wchodzimy w świetle czołówek.

Żółty szlak. Zdjęcie robione na zejściu.
Widoki z żółtego szlaku. Zdjęcie robione na zejściu.

Po połączeniu się ze szlakiem zielonym, droga robi się dużo szersza. W miarę wzrostu wysokości śniegu jest coraz więcej.

Zielony szlak. Zdjęcie robione na zejściu.

Z lasu wychodzimy na wysokości Hali Kamieniańskiej, by po chwili dotrzeć do Schroniska na Hali Miziowej. Mamy zapas czasu, także wbijamy na środka.

Początek Hali Kamieniańskiej. Zdjęcie robione na zejściu.
Schronisko na Hali Miziowej. Zdjęcie robione na zejściu.

Po godzince ruszamy dalej czarnym szlakiem, potem niebieskim i na końcu zielonym, aż na szczyt.

Ołtarz i krzyż na szczycie Pilska.

Wracamy się kawałek niżej i tam rozbijamy biwak. Aparaty czekają w gotowości, a my trzęsiemy się z zimna 😀

W końcu doczekaliśmy się. Niebo stopniowo pokrywa się pomarańczowym kolorem, by po chwili zza Tatr wyłoniło się Słońce. W zimowej scenerii wygląda to spektakularnie. Zdecydowanie warto było tu przyjechać.

Tatry w świetle wschodzącego Słońca.
Babia Góra w świetle wschodzącego Słońca.
Wschodzące Słońce nad Tatrami.
Zbocza Pilska w świetle wschodzącego Słońca.

Po wszystkim, wymarznięci wracamy do schroniska na rozgrzewający żurek. Niektórym udało się nawet chwilę zdrzemnąć. Do samochodów wracamy tak jak przyszliśmy. Nadrabiamy zaległe zdjęcia z nocnego podejścia 🙂

GOT – podsumowanie
—————————
TRASA : Korbielów, ul. Leśna – Schronisko PTTK Hala Miziowa – Schronisko PTTK Hala Miziowa – Pilsko – Schronisko PTTK Hala Miziowa – Korbielów, ul. Leśna